Jeg er godt nok blevet advaret mod at åbne en debat om LDS våben regler men den vil jo komme før eller siden

Jeg har jo også bemærket at du SchlagtSieTot ikke går af vejen for en god debat

og velkommen tilbage
Jeg tillader mig at starte en tråd til det.
SchlagtSieTot wrote:
"Skade" er da fordelt noget underligt. En russisk 7,62 og en NATO 7,62 er slet ikke det samme. Det er underligt at forestille sig, at en AKM 7,62x39 skulle give lige så meget skade som en G3 7,62x51 - og en G3 har langt bedre rækkevidde og større rekyl.
En AKM giver nok ikke mere skade end en AK74. Det kan godt være AKM skyder med en tungere kaliber (7,62x39), den er til gengæld meget langsommere og har en væsentligt kortere rækkevidde og dårligere præcision.
En PKM skyder med en 7,62x54r - samme kaliber som SVD, og altså større end NATO 7,62.
Edit: selvfølgelig aflevere en 7,62 m mere energi ved anslag, hvert fald på de første hundrede meter, men efter der, der er 5,45 mere konsistent. En AKM burde altså ikke give ubetinget mere damage end en AK74, kun "i starten".
Og så er der noget med, at 5,45 bedre kommer igennem plader i fragveste, men det ved jeg ikke så meget om.
Jeg vil bestem ikke sige at skemaet er uden fejl og ikke kan rettes men for at kunne rettet i det er man nød til at vide hvordan systemet er bygget op og hvor det har sine begrænsninger.
Projekter: der skal alle våben fordeles på 6 pladser. 1 (den mindste) går til pistol. 6 går til den tunge ende (50cal og den dur). det giver 4 pladser tilbage til at fordele på.
ROF: (eller cyklus som det tal i tabellen endelig er) kan stille som man vil og bliver udregnet som RPM/60=RPS. 1/RPS. cyklus=RPS*1000/2.
Skade: kan når man spiller med den protokol hvor der kan være 200 spiller stilles som:
Damage 1 = 26 HP
Damage 2 = 30 HP
Damage 3 = 34 HP
Damage 4 = 44 HP
Damage 5 = 50 HP
Damage 6 = 136 HP
Damage 7 = 186 HP
Damage 8 = 199 HP
Damage 9 = 200 HP
Damage 10= 195 HP
Damage 11= 102 HP
rekyl: da det jo ikke er sådan at der lige pludselig kommer rekyl på ens våben er det lavet sådan at de første skud i en byge gør fuld skade og falder så. talet i rekyl er hvor mange skud der kan skydes inden det bliver reduceret.