It is currently Sun May 28, 2023 9:15 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hvad er et fed spil for dig?
PostPosted: Mon Apr 20, 2015 9:46 pm 

Hold (Team): The Royal Scots
jeg sidder og roder med opsætningen af LDS. Der er rigtig meget der kan stilles og justeres på det. Der er skade, ammunition, liv point osv osv.
Den måde det bliver sat op vil påvirke spillet i en bestemt retning.
Jeg vil gerne høre hvad giver dig en god oplevelse og hvad er vigtig for dig.
Skal det være total real live eller Rambo style? Er det okay at gå tilbage til respawn for at blive genoplivet eller skal medic kunne klare det på stedet. Er det fedt for dig at være en del af en større taktisk plan eller er du mere lone wolf? Er du villig til at der kommer vægt på ammunition for at få en logistik del med i spillet? Hvad kan du godt tænke dig vi får ud af det?

Jeg høre gerne fra alle også selvom man ikke har bestemt sig for LDS ;)

Offline Profile  

Post subject: Re: Hvad er et fed spil for dig?
PostPosted: Mon Apr 20, 2015 10:12 pm 

Hold (Team): SOE
Så real life som muligt - dog med omtanke på de begrænsninger vi har.

Men gerne med limited ammunition, dog ikke så meget at det virkelig meget går udover spillet - men bare det har en lille indflydelse.

Medic skal naturligvis kunne klare det på stedet. Jeg er mere fan af at en medic har noget at lavet, skal prioritere opgaver osv. Fremfor man bare instant dør.

Er meget til at det hele går op i en højere enhed på et taktisk plan. Det er svært, utroligt svært.
Men der er ellers ikke noget værre end at man får opgaver bare for at ledelsen skal sætte én til noget.

Når ens missioner gør en forskel for ens side, både positivt og negativt - det er der jeg synes det hele går op i en højere enhed. Og det er også der hvor jeg både er blevet mest positivt overrasket men også fælt skuffet. Skuffelsen har været over FJ som ikke har holdt sig til at rollespille. De går ikke patruljer, holder ikke vagt, gider ikke være ude når det regner og er ligeglad med at man angriber deres camp.
Hvis man så har brugt utrolig mange timer på komme tæt på en camp og så når man overrasker folk, så siger de bare at de vil sove og vi kan bare smutte igen.

Så bliver jeg bare skuffet - og føler at jeg spilder min tid :(

Savner realismen. Få missioner som der er kød på, briefing fra ledelsen om missionen, hvordan skal vi forholde os, forhistorie, ROE, ammo, forventet tid ude, QRF osv osv.
Om det så bare er at man i bund og grund skal holde et vejkryds. Så kan man sgu godt sætte det lidt op så det virker lidt federe. Sørg for at grupperne har tid til at lægge en slagplan og gøre sig klar.

Jeg hader at bliver kaldt op af ledelsen og får afvide vi skal gå om 5 mins.
Folk skal måske spise færdig, gøre udrustning klar, skide, vi skal have lagt vores slagplan (vi har fast procedure som vi følger og det tager ikke bare 5 mins).

Det er bare tegn på dårlig ledelse.
Dog skal dette ikke forveksles med at man er QRF styrke (Så sidder man klar) eller lejren bliver angrebet.

Håber du kan bruge det til noget :)
Og prøver ikke på at lyde som en mavesur gammel mand ;)

Kim

SOE-Airsoft.dk

Offline Profile  

PostPosted: Tue Apr 21, 2015 8:02 pm 

Hold (Team): UH
Nu vil jeg ikke starte nogen stor debat.

Tror det Ole leder efter er rent spil teknisk/ dynamik. Altså skal dine guns være total realistiske, skal din død have stor betydning for spillet, skal ammo være et logistisk mareridt. skal kevlar have en indvirkning. alt sådan noget der har med selve kampen at gøre. ( Ole ret mig hvis jeg totalt har misforstået dig)

Det du nævner i slutningen af dit indlæg Mikkelsen er nærmere spil ledelse og spil opsætning og ikke noget vi kan ændre meget på ved hjælp af LDS.

Offline Profile  

PostPosted: Tue Apr 21, 2015 8:50 pm 

Jamen rent spil teknisk = Real steel tak!

SOE-Airsoft.dk

Offline Profile  

PostPosted: Tue Apr 21, 2015 10:54 pm 

Synes nu ikke det er så tosset ;)
Vi kan godt nok ikke styre hvor meget rollespille der er men får vi det rigtig sat op kan det blive alt afgørene hvordan ledelse klare det.

Man skal passe på ikke at sammenligne airsoft og LDS. Det er svært ikke at gøre især vis man har været med i mange år. Der er andre muligheder og andre svagheder. Eksempelvis er det nok ikke sjov at blive taget ud af en finskytte på 300-400m med et skud når der ikke kommer det samme knald som i RL (finskytten synes nok det er sjov).

I mit hoved (og den står for egen regning) ville det give spilet rigtig meget med vægt på ammunition.
Det vil give en ammunitions begrænsning i sig selv. Det vil give spillet en logstik del og taktisk i det at man skal holde forsyningslinjer/punkter.
Det bringer ledelsen ind i billede. Kan man ikke styre det får man røvfuld. De enkelte har også mere motivation til at forsvare en forsyningslinjer/punkt fordi man får noget ud af det.

Offline Profile  

PostPosted: Sat Apr 25, 2015 8:58 am 

sådan som jeg ser på denne type spil, så skal det bringe os tættere på virkeligheden(så vidt muligt ihvertfald) så her kommer det jeg tænker

* begrænsning på kugler man kan have med sig i spil, så man er nød til at tænke over sit spil
* forskel mellem anslag af kugler fx giver en 7,62 mere skade end en 5,56
* medic skal kunne hjælpe en inde for en tidsperiode ellers er man død og skal respwane
* anslag på kroppen skal defineres efter kugle størrelse og hvor den rammer
* forskel på ansalg efter hvilken type rifel der skyder
* kelvar skal med regnes, det har i airsoft givet en fed følelse og have glæde af kelvar
* realistisk skema ud fra hvad rifel man bruge og hvor langt den kan/må skyde i spil
* skema med tilbehøre som law eller at4 for hvad de kan og hvor langt

bare lige mine første tanker omkring dette emne

Offline Profile  

PostPosted: Sat Apr 25, 2015 2:56 pm 

Hold (Team): UH
Gode indbut, jeg vil forsøge at besvare dem i forhold til hvad vi kender til systemet indtil nu.

* begrænsning på kugler man kan have med sig i spil, så man er nød til at tænke over sit spil
Dette bliver programeret ind i hver riffel. og indtil vi har real magasin change kan spillere desværre ikke dele ammo, men kan blive genforsynet enden via "ingenøren" eller den ammo kasse man evt. har med (programmerbar).

* forskel mellem anslag af kugler fx giver en 7,62 mere skade end en 5,56
Dette bliver også programmeret ind i den enkelte skyder. Her skal vi dog lige have prøvet os frem til hvilken opsætning der virker mest balanceret, ud fra de protokoller vi har at arbejde med.

* medic skal kunne hjælpe en inde for en tidsperiode ellers er man død og skal respwane
Medic kan pt. kun give ens tabte livspoint tilbage og standse bleed out. Her må vi prøve os frem til den optimale løsning. Mulighed for sanitets enheder.

* anslag på kroppen skal defineres efter kugle størrelse og hvor den rammer
Vi kan ikke variere skade alt efter hvor den rammer. Men vi kan definere skades værdi det enkelte våben giver.

* forskel på ansalg efter hvilken type rifel der skyder
Her arbejder vi på at en model der gør at en 7,62 sniper giver mere skade end et 7,62 lmg. ect. samt rekyl modeller på hvor meget skaden bliver nedsat i forhold til antal skud i en bye. Igen noget vi må forsøge os frem til, da rekyl på en AEG ikke er så voldsom at den har en indvirkning på skudenes spredning.

* kelvar skal med regnes, det har i airsoft givet en fed følelse og have glæde af kelvar
Her er der 3 niveure af kevler, disse har en direkte indvirkning på hvor meget skade et skud gør. udregnings modellen skal vi lige have helt styr på. Men den hedder, niveau: 1. eks. Hjelm fragvest. 2. Hjelm fragvest+ plader. 3. Hjelm, fragvest, plader, armour bælte+ skuldre/ visir/ skridt plade.

* realistisk skema ud fra hvad rifel man bruge og hvor langt den kan/må skyde i spil
Her er det en modstand i selve senderen der regulere afstand. Vi har valgt at sige at alle normale carbiner og rifler kan skyde lige langt, 200m+. Maskin pistoler 100m- CQB carbiner 150+. LMG/ 7,62 boltaction 250m+. Tungere f.eks TMG 300m+. Her skal man tage til eftertanke at på en flot højsolskinds sommer dag, vil ens GV skyde kortere end den kan på en typisk dansk overskyen dag.

* skema med tilbehøre som law eller at4 for hvad de kan og hvor langt
Lidt af det samme. som tidligere nævt.
Dette kan reguleres så den f.eks giver x i skade og en bunker har x i liv. når bunkere så bliver skudt i stykker sender bunkeren en døds puls ud der dræber dem der er inde i bunkeren. Eller for den sags skyld bilen.

Men husk det her system stiller store krav til den person der skyder. Han skal kunne ramme. hans GV skal være rock solid. en afvigelse må få millimeter mellem gevær mundning og kolbe, kan have så graverende udfald at du intet kan ramme på 150m+ samt skyde stilling og hvordan man tager sit aftræk.

Man skal holde i mente at der er x antal sensor på personen en af disse skal registrere, den data pakke man sender, hvis den kun registrere noget af signalet vil dette blive registreret som et near miss.

Vi arbejder pt. at hovedet kommer til at have 4 sensore. kroppen 1 foran, 2 bagpå.
Dette betyder også at man ikke som i airsoft kan skyde folk ud på deres højre arm som stikker lidt ud. Eller støvle skaftet der stikker ud bag et træ.
Men jeg tvivler på at det bliver det store problem. Da trafningerne vil blive udkæmpet på større afstande. hvor at vi fra airsoft har været vant til at skulle helt tæt på for at kunne kæmpe.

Men vi har en masse erfaringer vi skal have draget os.

Offline Profile  

PostPosted: Sat Apr 25, 2015 3:59 pm 

Lige mht. kampafstande og alt det der.
I airsoft er vi jo inde på det man kan kalde "storm afstand" lige så snart en AEG kan nå fra skytte til mål.
Vi er jo tit på 40-60meter og det er jo nærmest CQB og især snipere må jo opleve at hvis de bliver spotte når de afgiver skud, så er de prisgivet da FJ allerede er inde på stormafstand og så blot kan storme sniperen, der jo også oplever at FJ er indenfor sikkerhedsafstanden i løbet af 2sec og hvad så?
Enten er man på pistolen eller også er man fucked.
I LDS vil en sniper kunne udnytte sin sløring til fulde og vil kunne beskyde FJ på 200m+ og skulle der være en overset FJ på 10m, ja så SKAL du ikke skifte til pistol, der er jo ikke længere sikkerhedsafstand.

Men jeg er især glad for vi nu IKKE længere skal have alle kampe til at foregå på stormafstand men at vi nu kan kæmpe på "rigtig" afstand. :)

Offline Profile  

PostPosted: Sat Apr 25, 2015 4:54 pm 

En frygt er at folk begynder at campe rigtig meget, så de bare ligger og scouter ud på et åbent område.

Men det stiller større krav til en gruppes færden i terrænet.

SOE-Airsoft.dk

Offline Profile  

PostPosted: Sat Apr 25, 2015 5:05 pm 

Og langt større samarbejde mellem de forskellige grupper.
Dvs. er du låst i en ildkamp, så kan det betale sig at guide andre grupper ind og flankere mv.

Offline Profile  

PostPosted: Sat Apr 25, 2015 5:20 pm 

Nu var min tråd ikke ment som en rigtig eller forkert tråd, jeg vil bare gerne høre hvad folk gerne vil, også må vi se hvor meget vi kan indfri af det.
Med henhold til at campe så kommer det helt sikkert til at stille større krav til opgaverne og ledelsen af det.jeg kunne godt forestille mig at det bliver mere objekt orienteret i forhold til nu hvor det er mere mission orienteret

Kom endelig med flere indput!

Offline Profile  

PostPosted: Sat Apr 25, 2015 6:34 pm 

Hvis man kan programmere om man har 7.62 eller 5.56 osv., samt hvor meget man har med af dette,
så ville det være fedt hvis man samtidig havde vægtregler for magasiner, så folk oplever forskel på om de har 500 skud, eller 1.000 skud med ud.

Mht. om folk vil ændre spille stil, og begynde at "campe" mere, så er der fordele og ulemper,
det er også set mere end ofte, at folk går "midt" ude i det åbne, fordi man ved at afstanden er så stor ud til en mulig fjende (100m), at man umuligt kan blive ramt.
Så på med "ja" hatten =)

Offline Profile  

PostPosted: Sun Apr 26, 2015 7:13 am 

Jeg er så meget enig

Bliv endelig ved med at komme med jeres syn på det!

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]